Wywiad z twórcami marki Steil

Wywiad z twórcami marki Steil

Dla wszystkich, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o marce Steil, zapraszamy do wywiadu, w którym odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania.


Skąd pomysł na stworzenie marki?

Marka Steil to nasze marzenie o realizacji pomysłów bez kompromisów. Obydwoje pracujemy w branży kreatywnej, ale zajmujemy się usługami. Tutaj, oferując konkretny produkt, to my poniekąd wybieramy klienta, nie odwrotnie. Jeśli chodzi o stylistykę naszych projektów, to wybrane na początku materiały poniekąd określiły kierunek. Stawiamy na minimalizm - wychodzimy z założenia, że zarówno łupek, jak i skóra to materiały tak ciekawe i dekoracyjne, że reszta może być tylko dodatkiem.

Jak powstała nazwa firmy? Co było inspiracją?

Nazwa Steil odzwierciedlenie dwóch materiałów, w których głównie pracujemy. Szukaliśmy ich nazw w językach skandynawskich, gdyż surowość tamtejszego krajobrazu nas zainspiruje. Stanęło na połączeniu słów, które w zbliżonym brzmieniu występują praktycznie w każdym z tych języków, czyli „kamienia” oraz „skóry”.

Jak rozpoczęła się Twoja przygoda jako polskiego twórcy?
Przygodę rozpoczęliśmy od stworzenia kolekcji składającej się zaledwie z kilku pozycji - trzech stolików, kamiennych tac i jednego modelu uchwytu skórzanego w kilku wariantach kolorystycznych. Wizja była na tyle spójna, że wzbudziła zainteresowanie - szybko pojawiły się pierwsze zamówienia. Pomogła nam oczywiście możliwość sprzedaży przez platformy promujące polskie produkty hand-made oraz udział w targach designu.

Detal blatu i skórzanej półki stolika Stade Premium

Co sprawia największą radość w prowadzeniu marki?
Największą radość daje nam tworzenie nowych produktów i ich odbiór przez klientów. Uwielbiamy oglądać zdjęcia naszych mebli i dodatków w ich nowych domach i słyszeć, jak się sprawdzają.

Co jest Twoim największych hitem sprzedażowym?
Zdecydowanie największe zainteresowanie wzbudzają nasze skórzane uchwyty meblowe. Także kwietniki cieszą się popularnością, gdyż mogą być świetnym i nie nadmiernie zobowiązującym prezentem.

Z jakich materiałów korzystasz najchętniej?
Nasz marka stoi skórą i łupkiem - to bardzo uniwersalne materiały o wielu twarzach. Uzupełniają je stal oraz mosiądz, a także korek.

Jak wygląda proces tworzenia nowego projektu?
Zaczynamy od szkiców i badania możliwości materiałów. W kolejnym etapie rozmawiamy z wykonawcami elementów, których nie jesteśmy w stanie wykonać sami i dostosowujemy projekt do konkretnej technologii. Na koniec dopracowujemy detale.

Czarny kwietnik skórzany Lade #1

Jakie jest przeznaczenie Twoich produktów?
W naszej kolekcji można znaleźć zarówno meble, a konkretnie stoliki kawowe, pomocnicze i nocne, wiszące lampy, a także dodatki do wnętrz: uchwyty meblowe i drzwiowe, kwietniki, tace i podstawki.

Czy tworzysz spersonalizowane projekty? Jakie? Na czym polega personalizacja?
Większość naszych produktów możemy dostosować do indywidualnych potrzeb klienta - zarówno jeśli chodzi o wymiary, jak i kolorystykę. Wszystkich niezdecydowanych zachęcamy do kontaktu. Zawsze udaje nam się znaleźć drogę do tego, żeby stworzyć spersonalizowany produkt, idealnie spełniający swoją funkcję w konkretnym domu.

Najbardziej nietypowe zamówienie?
Najbardziej nietypowe były chyba uchwyty w rozmiarze XXL - miały ponad 40 cm długości.

Projekt, którym najchętniej pochwalę się całemu światu...
Naszym ulubionych projektem jest chyba stolik kawowy Stade Premium, który powstał trochę przez przypadek, na indywidualne zamówienie jako połączenie modeli Lade i Stade i od razu skradł nasze serca. Dlatego właśnie cenimy kontakt z klientami, inspiruje nas do doskonalenia naszych projektów i poszukiwania nowych rozwiązań.

Na co klienci zwracają największą uwagę w oferowanych projektach?
Myślę, że odróżniają nas wykorzystywane w naszych projektach materiały, spójność koncepcji oraz surowa stylistyka, która opiera się trendom.

Czym zaskakują Cię klienci?
Klienci zaskakują nas nieustannie tym, że doceniają nasze projekty i są gotowi zamówić je do naprawdę odległych zakątków świata - do USA, Australii, a nawet Wietnamu.

Co jest Twoją/Waszą codzienną inspiracją do pracy?
Inspirują nas podróże - dużo czerpiemy z obserwowania przyrody oraz sztuki.

Kim jest odbiorca Twoich produktów? Określ idealnego klienta.
Nasz idealny klient docenia produkty wykonywane ręcznie w Polsce. Lubi proste, mocne formy i stonowane kolory. Wie, że wysokiej jakości produktów nie kupuje się w sklepach sieciowych.

Nie wyobrażam sobie pracy bez...
Nie wyobrażamy sobie pracy bez dobrej komunikacji. To chyba najważniejsze, zarówno w relacjach w zespole, jak i w kontakcie z klientami.


Wywiad powstał we współpracy z serwisem Pakamera.pl

Na zdjęciach: detal stolika kawowego Stade Premium, kwietnik skórzany Lade #4

Powrót do blogu

Zostaw komentarz

Pamiętaj, że komentarze muszą zostać zatwierdzone przed ich opublikowaniem.